onsdag 4 december 2019

SOT VÄRME och NYPRODUKTION


GOD morgon Här i Grannäs känns det som om våren är på besök. Det droppar från taken och vinden är ljummen

Och igår hade jag besök av SOTAREN
En ny sotare -då den tidigare gått i pension
Det var en "tjej" som Sigge diggade DET säger ju allt
Då Sigge brukar vara lite reserverad mot främlingar
Men han betedde sig som han gör när hans älskade kompisar kommer hit.
Nämligen mina barnbarn Särskilt mitt äldsta, som han hyser stor kärlek till.
Biggles han diggar och så båda men älskar mest mitt yngsta.
Så då förstår ni att det var en mycket sympatisk, naturlig, lättsam och varm person, som kom in genom dörren

Även hennes chef som var sympatisk blev vänligt emottagen
SÅ nu är skorstenen "sotad" och det är fullt drag i "röret"

.Och hemma hos min granne Kjell lyser det av starka lampor Och ett taktfast buller som från en tomteverkstad hörs ljuda genom "luften"

Det är bergvärme på gång

Härifrån skogen önskar vi er alla en stressfri och sympatisk Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar