torsdag 30 januari 2020

FASTFRUSET och OUMBÄRLIG

GOD morgon
När man bor så här- med skogen till närmaste granne och har djur
Blir/ÄR man aldrig sysslolös- Det finns ALLTID något att göra
Som igår Då fick jag leta åt den strömförande tråden. DEN som skall förse hagen med ström
som hade försvunnit från sin plats
Så det var till att skotta bort snön och hämta varmvatten För att tina loss tråd-kabeln
Som satt fast i isen .Tur mina hästar inte är några rymmare

Sen var det dags att skotta och spetta fram en höbal under snön
Det är värst med bottenskicket. För där klamrar sig balarna fast i varandra och i botten
Då är SPETTET en ovärderlig hjälpreda, som jag INTE skulle klara mig utan- Inte heller yxan

OCH det snöar här -även IDAG

Härifrån skogen önskar vi er alla en LJUSBÄRANDE Torsdag

Musik har SÄRSKILT såna här GRÅA dagar en "upplyftande effekt på mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar