onsdag 29 januari 2020

INTE MER ÄN JAG VILL

ALLTSÅ- När det SNÖAR jämt och ständigt OCH snön belägrar bilen och runt om

Är det ungefär som när man städat
Lika nöjd och tillfreds blir/känner man sig när BÅDA jobben är utförda
jaa känslan kan nästan likna vid en lyckokänsla
Men säg den lycka som vara för evigt ( men härlig att KÄNNA så länge den varar)
Innan snön åter belägrat bilen och det är stökigt igen
Så nu skiter jag i ATT göra något åt VARE sig det ena eller det andra
Utan jag INVÄNTAR snöandets UPPHÖRANDE - INNAN jag tar till sop och skyffel
För varför slösa kraft och energi i onödan
Det gäller att tänka efter FÖRE Något som jag blivit allt bättre på med tiden
Det kallas väl för erfarenheter kan jag tro

Men jag ÄR lyckligt lottad För jag behöver INTE BRY mig om NÅGOT av allt det där
MER än NÄR jag själv VILL och orkar
201801
Härifrån skogen MED återigen en snöig dag Önskar vi er alla en resurssparande men kraftfull Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar