torsdag 23 januari 2020

ISBELÄGRING och OTVUNGET

GOD morgon
Mjösjön Den sjö som SLUTAR eller BÖRJAR här I Grannäs - hur man nu vill se på den saken
Är ca 1 mil lång- En vacker och inspirerande sjö

Jag påflotten Särskilt då isen gett sig av och sjön ligger öppen


Vatten- sjöar, älvar, åar och bäckar som finns NÄRA mig -dras jag till

Så även Moltas som gillar att ta sig ett dopp

Havet finns inte heller såå långt bort om utifall jag skulle bli sugen
För vatten liksom skogen, naturen har en avslappnande och läkande effekt på kroppssystemet

HALT är det nu och så -ÄVEN efter skogsvägen
Men håller man sig i mitten eller på kanterna av skogsvägen
Där snön ger fäste- kan man gå lite mer otvunget

Härifrån skogen där det sagts att det skall snöa idag
Önskar jag er alla en "värdefull" Torsdag med en rogivande effekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar