lördag 25 januari 2020

OMBYTE FÖRNÖJER

Nu kan det ju verka som så-

Att jag mest går omkring med mössan nerdragen. Kniven och kameran i bältet
OCH det gör jag ju OFTAST

Men när helgen dyker upp HAR jag en ritual. Då trasslar jag ut håret och gör en kroppsöversyn
Som att duscha lite längre, klippa naglarna, smörja in mig med go dofter och ge lite färg på ögonfransarna
Sätter på mig en klänning. Eller något annat "helgplagg"
Jag gillar stickade klänningar -när det är vinter. Då dom är varma och PRAKTISKA
För jag behöver bara knövla in dom i överdragsbyxorna
Och veckla ut dom sen När jag klär av mig ytterkläderna efter utevistelsen
Skrynklar INGENTING och är följsam
Sen lagar till något gott -Det är VIKTIGT- då tiden som pensionär inte är uppbokad
Att man gör några tidsmarkeringar och ger dagarna en känsla av lite lyx och flärd
Och för att få syn på det jag vanligtvis inte ser

En helg räcker för det ..sen är det skönt att dra ner mössan igen

Härifrån Grannässkogen DÄR morgonen med sitt ljus nu har vaknat

Hoppas jag att dagen tar väl hand om er
Var rädda OM er och varandra- LEV och MÅ VÄL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar