måndag 13 januari 2020

RIKLIGT MED NÖDPROVIANT



Tänker mig ATT MINNEN- - De ihopsamlade, varma , närande och uppbyggliga
Är som NÖDPROVIANT
Ni vet sånt man har att ta till när man gått vilse Eller vägen är tung att gå och man är trött och sorgsen
Då är minnesprovianten bra att kunna plocka fram och ta till
Det gör vägen lättare att gå Då det ger en förnyad kraft, vägledning, värme och ofta tro och hopp

Fast jag kan inte LEVA på mina minnen

Då dom tillhör en förfluten tid

Men jag kan överleva på dom -genom att vid BEHOV minnas

Nu samlar/lagrar jag på nya - mer "nödproviant -som en ekorre som samlar och sparar
För KOMMANDE behov
201601
Härifrån skogen - där himmelen NÄR jag blickar upp mot den -är som en KUPOL
FYLLD med gnistrande stjärnor ÖNSKAR jag er alla en förunderlig och varsam start på den nya veckan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar