tisdag 4 maj 2010

SOCIAL SAMVARO


Våren är då seg i starten Kylan vill inte riktigt släppa taget
Även fast snön allt mer försvinner Och flödet i vattendragen ökar
Så vill värmen inte infinna sig
Fast, vad är det dom brukar säga
Att den som väntar på något gott,väntar aldrig för länge
Så vi har ju det godaste kvar vi då.
Som får vänta, på vårens varma ankomst

Som jag berättat om
I min mer allvarliga blogg"Från min utsiktspost"
Så var jag på ett informationsmöte i Mjössjöbys nedlagda skola igår
Siv och Kjell skulle dit och så Göta
Så dom frågade mig OM jag ville följa med
Och lyssna på vad de hade att säga Om det företag som skall starta där
Ett företag som skall förädla blåbär

Det tyckte jag verkade intressant och hängde därför på
Alltid lär man sig något nytt, om den kommun man bor i
Och så det där med att vara lite social oxå
Genom att utöka mitt synfält, och lära känna
känna igen fler människor i min omgivning
Har varit lite av en eremit ett tag
Trivts ganska bra med det Då jag hunnit med mig själv
Några små utflykter har jag gjort
Som i Söndags, då jag blev jag bjuden på PALT, av Siv
En av mina stora favoriträtter
Brukar få i mig 1 till 1,5 Men nu ni smällde jag i mig 2 stycken
Dom var sååå goda

Kajsa och Jupiter har nu fått lite kläm på varandra
Och de funkar ihop i hagen.
Men Sobellas toner hörs åter ljuda I jakten på en hankatt "SUCK"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar