måndag 30 mars 2020

KROPPSSPRÅKETS TYDLIGHET

God morgon..
I Corona tidens avskildhet. Ger djuren mig sysselsättning, sällskap , glädje och MÅNGA skratt
Så isolerad och uttråkad är jag INTE
Och så har jag ju skogen inpå mig som ytterligare fyller på mina energidepåer
Dessutom en viss vaaa vid att leva lite osocialt..så jag klarar mig

Som nu djuren , vars kroppsspråk är tydligt och klart
DÅ-när Quvintuss fått en räka, som han var för mätt att äta

Men som hundarna var så ivrigt sugna på MEN inte vågade ta. DÅ Quvintuss kroppsspråk signalerade
Att rör ni min räka åker ni på en "smocka"
Sägas bör att oftast försvarar han ALDRIG sin mat.
Det vet hundarna -Men nu gällde andra regler
Så Sigge la sig strategiskt till -tvärsöver för att blockera Biggles
Så inte han skulle hinna först
Tålmodigt väntade dom - till synes "obrydda" på att Quvintuss, som kände sin makt -skulle gå därifrån
och lämna räkan obevakad
Alltså det är fascinerande att se och få skratta

Härifrån skogen DÄR första VÅRTECKNET visat upp sig önskar jag er alla en väl-fylld och omhändertagande Måndag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar