söndag 4 oktober 2020

FULLT i SÄNGEN

Som pensionär känner jag mig fri
För nu är tiden mer på min sida. Vilket ger en helt annan upplevelse med djuren (och annat i mitt liv) Ingen stress till något jobb. Utan jag kan och har tid att finnas, iakta och lyssna Självklart gjorde jag det och så tidigare INNAN min pensionering Men av naturliga skäl- av tidsbrist Hann jag ju inte med på samma sätt Då jag inte kunde finnas tillgänglig och göra alla val jag kan nu Ingen stress fins I tankar på morgondagen. Tänkte på det när hela högen låg i min säng igår. Sobella, denna gudinneaktiga -kloka, hänsynsfulla.inkännande, vänliga och avläsande varelse Hon sover uppe
på vänster sida om mitt huvud. Sen beror det vem av de andra som hinner att först ta platsen på högra sidan-vid huvudet
Oftast hinner Moltas numer först MEN inte alltid Ibland är det Sigge
Då lägger sig Quvintuss mellan hundarna Den tuffa,kloka ,busiga och lättpratade -vid mitt knäveck Ibland makar han åt sig en plats nära mitt huvud Mella mig och hund
Ingen inkräktar på Sobellas plats Ändå har hon aldrig sagt ifrån så fredgudinna hon är Så respekterar killarna hennes plats Sen cirkulerar hundarna runt under natten Men aldrig katterna Dom rör bara på sig för att gå på toaletten eller om Quvintuss vill gå ut .
Bilderna på mig representerar den rymliga frihetskänslan jag numer är bärare av som pensionär Härifrån skogen önskar vi er alla DENNA Söndg en upphöjande frihetskänsla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar