torsdag 27 maj 2021

UPPHITTAD I RÖRAN

Hittade den här dikten i flyttröran.Den jag skrev när min mamma fyllde 90. Lägger ut den här ,så den inte försvinner igen. "Nu fyller du 90-det kan man inte tro.När man ser dig. Hör dina pigga ord.Ditt hjärta är fysiskt svagt -men på känslor pumpar det starkt. För människor runt omkring dig -finns du och sträcker ut din hand . Bjuder oss på dina delikatesser -från ett vackert dukat bord.
Andlighet och stillhet råder ,när du välsigna maten . Tackar för allt du fått i ditt liv . På sporten och politiken håller du koll. Diskuterar med hetta det du tycker är fel .Många och långa har våra pratstunder varit -över orättvisor och fel- begångna av makten ,som inte ser Det du tycker dom bort. Nu har du barnbarnsbarn fått -Du har hunnit med mycket. Tänk om jag bara bara fick en bråkdel av din livskraft, vilja och glädje - så skulle jag vara nöjd. Du är faktiskt en på millionen, som bevarat sinnets och skönhetens vackra väsen- både utom som inom dig. GRATTIS du unika kvinna -tillika min mor .Nu när du fyller 90 år" (isb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar