torsdag 3 juni 2021

DE UTSATTA

Ett rädslans varningsskrik skar genom luften och träffade mina och Sigges öron Från skogen i den tidiga morgontimmen. (halv 4) kom det kraftfulla skriket Och jag tänkte - Stackars alla skogsmammor Som har det dom gör-med att skydda och försvara sina ungar från rovdjuren och så från en och annan räv. som kan ta de minsta och mest skyffslösa En del fåglar lägger ju sina ägg direkt på marken..visserligen lite undangömt Men lätt för de hungriga att hitta åt ändå Vet ju att det är så här livet i skogen är. Men när jag hör skriken Kommer jag alltid att tänka på det lilla rådjuret Man kan ju tycka att skogen är ju milsvid Men det är ändå svårt och JOBBIGT att hålla sig undan
Att jämt måste vara vaksam ..för att hinna undan och skydda sina ungar Så nog ömmar jag och lider med de utsattadjuren , som har de hungriga rovdjuren efter sig Härifrån skogen önskar jag er alla en uppladdande och härlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar