onsdag 25 januari 2017

PÅ VANDRING MED MJÖSJÖN i SIKTEn


Idag beslöt jag mig för att ta Jupiter på en tur efter vägen mot Mjösjöby
Det innebär att vi gick jämsides med den stora vackra och isbelagda Mjösjön

Vi gick förbi timmerupplägg.. som dofta ljuvligt gott
av skog och kåda ..som minde mig om min morfar

Hundar uppifrån övre byn skällde på oss och några skator och kråkor "snackade för full hals

och jag..jag kraxade förstås tillbaka

När vi passerade förbi Christinas islandshästar..blev nyfikenheten stor
och hästflocken följde efter oss och det fnystes och pratades
från ömse sidor om stängslet


Och Jupiter skötte sig exemplariskt under hela färden

En härlig tur i det milda och vackra vädret

Härifrån skogen önskar vi er alla en trevlig kväll och en god natt
När än ni tänker uppsöka era sängar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar