måndag 28 maj 2018

MORS DAG



Morsdag är för mig en minnesdag Då vandrar mina tankar iväg till min mamma, mormor
och alla andra mödrar
som jag haft förmånen att träffa/haft möten med under min livsvandring
hur glad jag är av att gå omkring och bära på alla dessa rika och livgivande minnen
När kanalen IN är öppen FÖRSÖKER jag passa på SÅ OFTA jag kan att kila in på "huvudkontoret"
och snika åt mig en och anna ny insikt medans jag kan och hinner

Grodinspektion
Och i helgen har jag blivit firad av mina barnbarn och deras mor
som dessutom har hjälpt mig med kameran som NU funkar igen
Det var härligt att ha dom här --
Och att få till mig orden min dotter skrivit till mig
och min sons samtal SOM jag tyvärr somnade ifrån

Härifrån skogen där maskrosorna blommar och gäddan vilade i vassen ….

har SOLEN nu klivit upp för att åter ge oss av sin värme
önskar jag er alla många goda stunder och en uppmärksam försiktighet i solens närvaro

Här ger sig gäddan av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar