fredag 17 december 2021

Det svåra avskedet

Hur överlever man-Sorg,smärta och död. HUR överlever man och går vidare i livet. Sorgen-DEN tror jag alltid finns kvar ..fast den mildras med tiden Smärtan- DEN hinner ställa till mycket besvär innan den slitit färdigt- slitit och tärt Sen får du lappa och laga så gott du kan Densamme ..blir du aldrig mer igen Livet börjar du se på ett annat sätt Se och blir mer rädd om Rädd om alla som du älskar.. Visar det mer Döden är värre..Hur klarar jag den Klarar det svåra avskedet Finns det någon död ..Eller reser den döde bara iväg Till en annan dimension ..än vår En dimension.. Där kärlek,frid och ro råder Kanske skall jag inte sörja..Det är en egoistisk sak Glädjas borde jag göra..över att du får åka dit DIT- Där kärlek råder Ingen smärta eller sjukdom finns Inget våld eller krig- Inga löngner.Ingen falskhet Såå kanske jag skall tänka- För att orka med Att ta farväl.. av DIG
(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar