torsdag 29 april 2021

HJÄLPARNA I NÖDEN

Igår -inför vaccinationsresan. Hade jag förberett mig. Det var ju liksom ett bra tag sen , som jag gav mig ut i stora världen. Så jag hade laddat batteriet och var lugn inför att bilen skulle starta. Men vid 10-tiden fick jag för mig att provstarta. Fast jag inte skulle ge mig iväg förrän vid ettiden. VAD tror ni händer . Ja just det .Bilen startade inte. Vad sjutton nu då! PÅkallade hjälp av min granne Kjell som har en rejäl batteriladdare.-som fick vara igång tilll halv ett. Inte ville den det jag ville då Nu blev jag stressad . Men till slut så och jag gav mig iväg. Då jag hade gott om tid stannade jag till vid Järnia i Bjurholm. När jag gick ut därifrån för att ge mig iväg till vaccinationsplatsen STARTADE inte bilen. Min granne ringde och fråga hur det gick och jag berättade om min belägenhet . Vi kommer säger han Strax före "killarna" anlände och jag stod där i väntan och frös. Dök Christina och Jan upp. Och kom till min undsättning med startkablar. När sånt här händer känner man sig bra liten .STORT TACK! med värmeinslag till er hjälpare i nöden. ps (Vaccinationen gick bra och jag träffade många trevliga människor under min dag i Bjurholm.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar