fredag 30 april 2021

STILLA och LUGN

Väntade en leverans igår. Hade fått ett sms om att jag skulle hålla mig hemma mellan 9- 13.00. Någon gång mellan halv ett- ett -ringde det och en kille sa att han skulle bli försenad med en halvtimme upp till 45 min. Ringer igen lite senare från Balsjö och talar om att han inte hittade igen mitt paket .suck. Han skulle kolla upp saken och kanske komma imorgon(idag).Nu spricker min tidsplan. För jag skulle hämta batteriet till bilen som jag beställt, som inte heller det hade kommit Och det är ju helg Så det finns ju inget spelrum. En olycka kommer sällan ensam och så är det förbaske mig För när jag kom hem efter min sjötur Hittade jag inte igen min husnyckeln. Det var till att gå samma väg igen - så småningom hittade jag den Och då tänkte jag Att en dag som den här -skall jag hålla mig i skinnet-stilla och lugn.
En trevlig och värmande valborg önskar jag er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar