tisdag 31 maj 2011

EN NYTÄNDNINGENS SAMVARO


När nu Kristihimmelsfärdsdag står innför dörren
Så kommer hundgänget att lämna mig och Biggles
Som med allting och alltid är det med TUdelade känslor

För Biggles blir det tomt..som haft/har full rulles utlevelse
Med spring och lek dagarna i ända,när inte vilan tränger på


SEN har jag nu fått som jag velat
En egen MORSDAG
För varför skall ungarna känna en press
Över något som andra bestämt..när man kan ändra på det
OCH VARFÖR firar vi mors-dag EGENTLIGEN
INTE är det väl för att känna en press,köpa en massa presenter,stressa
UTAN FÖR ATT UMGÅS..
För när det är ALLAS mors dag.. mödrar, svärmödrar,som så sin egen
Så blir det ett himmla pusslande,för att hinna med allt
Dessutom är det brännbollsyran just den helgen
Och så Björkstamarknaden..
Nää nån måtta får det vara
Så när jag berättade för mina barn HUR jag tänkte
Och att jag ville ha en ändring..en förändring till stånd
Så möttes det med en befrielses suck
För MORS DAG kan man faktiskt bestämma över själv
NÄR man vill ha den


Så nu får jag huset fullt,med avslappnande människor
Vi skall fiska UMGÅS, utan stress
Dom hinner dessutom nu..att stanna och sova över

Om jag nu hittar åt träden med björnrivmärkena på

Så skall jag ta med mina barnbarn dit och visa dom
Och berätta lite om hur björnar funkar..vad det är för djur

Nästa år kanske det blir en annan dags, mors dag...
För vi kan ju själva bestämma,när den dagen skall infalla
Och när den passar oss bäst att fira..vara tillsammans på

Önskar ER ALLA en befrielsens sköna HELG..KRAM

3 kommentarer:

  1. Varför lämnar hundarna dig??? Är det tillfälligt, ska någon låna dem?
    Morsdag, ja.. Jag firar inte fast jag också är mor. Min sambos mor fick blommor och vi var uppe hos henne och fikade, hon var nere till oss och vi åt lunch, det var precis som vanligt, så gör vi ungefär tre ggr i veckan, ibland mindre. I Finland firas morsdag den andra söndagen i maj så jag brukar ringa min mor. Annars så är det väl mors, fars och barnens dag varje dag, och när som helst vi är tillsammans..
    Berätta om björnens sedan om du hittar det..
    Ha en fin helg med släkten. Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. HEJ Det är mina två döttras hundar Dom brukar hälsa på mig och stanna ett tag När döttrarna är på resande fot..Mmm Jag tycker att alla dagar borde ha hjärtats närvaro med sig i våra träffar/möten när vi umgås..utan att tiden vare sig den är kort eller lång skall lägga sig i ..Hoppas att sonen till grannen,som sett björnen kommer hem i helgen Då skall jag ta ett vänligt snack med honom om,han kan visa mig platsen,där björnen ristat in sina klors märken..Kram

    SvaraRadera
  3. Aha, det är deras hundar, det har jag missat! Men de är väl som hemma hos dig..
    Trevlig helg på er!!!
    Kram/Raya

    SvaraRadera