söndag 5 november 2017

NU HAR DOM ÅKT

Och lämnat kvar till mig sina skratt och energier i de olika rummen såväl som i stallet och i skogen
Härliga energier som gett mig bränsle till kropp och själ
Här kommer en bildkavalkad från veckan som gått
Men början där den skall vara ..först ut

Solen gjorde oss sällskap till morgonfrukosten..det tyckte barnbarnet/n var häftigt" vackert

Vi kollade in och fotade fiberdragarnas arbete.
DET är dom bortanför mig som nu skall få den så viktiga bredbandet indragen

Det var skogsturer med hundar och lek


Liksom häst-turer ..I den lilla Ivanhoe blev båda barnbarnen förtjusta i

Även om Jupiter också står sig väl i kategorin GILLA

Och isen den har klamrat sig fast vid åkanterna

Sida vid sida jobbade jag och yngsta barnbarnet..
Vi mockade,kratsade hovar och borsta hästarna OCH jag fick assistans av honom när höbalen skulle rullas ner till stallet
Alla sätt är tillåtna UTOM dom tråkiga..det tog barnbarnet fasta på NÄR han rullade ner balen

På Torsdag.. kom äldsta barnbarnet med sin mor
Och vi hade lika tur med vädret och lika kul

Så var det då Halloween..en pumpa hade dom med sig
En pumpa som förvandlades till en ljuslykta under barnbarns och dotters fingrar
och som lyste så fint i den mörka kvällen och natten
ena sidan
å den andra
Liksom månen som dök upp och spred sitt magiska sken i mörkret

Liksom den glödande solens nedgång borta vid berget

Som ni säkert förstår har jag haft en HELT underbar vecka att gotta mig åt lääänge än

Härifrån skogen önskar jag er alla en ljuvlig och sinnesmjuk Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar