tisdag 2 februari 2010



Allt blir INTe som man tänkt Att det skall bli /vara
Det som man sett fram emot av sin dags innehåll
Så här var det Stod i telefonen och pratade med min syster
Då får jag se min häst stå vid grinden och naffsa på tråd och handtag
Hade ingen ström på Då jag skulle flytta över henne till andra hagen
Dit nu hennes kompis kommit FÖRST vilket aldrig brukar ske
Så jag avslutar snabbt mitt samtal Hoppar i stövlarna och drar mössan över huvudet
Jackan tar jag mig inte tid med Mycket dumt Då det ju var iskallt ute
Men då en otålig och ivrig Kajsa stod där ute Yster över att få träffa sin kompis
Och jag inte ville att hon skulle lyckas med att få upp grindtråden Ville jag snabbt förhindra den dumheten hon höll på med
Så jag rusar lättklädd ut Och då vet ni ju Att i denna kalla kyla
Fryser man rejält och vill snabba på för att få gjort det man ska För att komma sig in igen
Då blir man ouppmärksam och låst i sina tankar
Så i Kajsas glädjes iver Att äntligen få komma över Så tar hon ett glädjeskutt
Och sprätter med bakhovarna Där jag har min hand i vägen
För att snabbt fixa till och hänga upp tråden snett bakom mig Och jag råkar då vara precis med handen vid utgångsnärten Så den svullnar upp rejält Allt medans Kajsa lägger iväg som rem efter vägen Till sin kompis Då jag tappade grimskaftet
Så ingen tandläkarbesök blev det.Då jag inte kunde hålla i ratten
Ont ONT
Haft svårt för att sova Så idag blir det till att ringa vårdcentralen
Så jag får kolla upp att inget ben kommit till skada
Nog är det väl själva den
Men i all min frustrations lessenilska På mig själv För att ha varit så korkad
Så lyser värmens lampa Mina grannar tog in Kajsa för kvällen La om min hand
Och skall skjutsa mig till läkaren idag
Det ger mig en otrolig värmekick Att bli så omhändertagen på detta sätt
Att människor bryr sig OM Det känns så jäklarns FINT
Är ju van klara mig själv Och tänka ut möjligheter i omöjligheterna
Så att nu få denna hjälp känns bara så helt otroligt fantastiskt
Nog klarar man mycket Och nog kan ensam oxå vara stark
Men nog är det bra skönt att det finns vänner När det blåser kallt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar