fredag 12 februari 2010

PÅ ALLA HJÄRTANS DAG ..TOG VI FARVÄL aV DIG

På ALLA hjärtans dag
Valde du att gå din väg
Så klart att du skulle välja ..just den här dagen av alla
Att lämna oss på
Du med din underfundighet & humor
Inte ville du vänta till den 5 mars
Då du skulle fyllt 93 år
Nää Det skulle vara en alldeles speciell dag
Som skulle rista in sitt minnesmärke..för alltid i våra hjärtan
Inte hade du tänkt gå.. utan att få ett ord med i laget
Långa och många tider framöver.
När du nu liks hade bestämt dig för att gå
Kunde du inte valt en bättre dag Att göra det på
För nu har alla hjärtans dag
fått en annan betydelse och innebörd för mig
Inte den mer kommersiella biten,som jag aldrig gillat
Utan ett vackert kärleksminne Att särskilt fira
Att du funnits och än finns i mitt liv
Med alla minnen Alla dina tankar och känslor
Ditt sätt att se på livet och människor
På åldrandet
Du har banat vägen och gjort den mer framkomlig
Lättare att gå
Fått mig att släppa fram rebellen i mig
Mot stelbent ålderstänk och fördomars snäva ramar
Mer och mer efter tid som går Har jag fått inse
Vilken betydelse du haft för mig i stort,som smått
KRAM till dig PÅ ALLA HJÄRTANS DAG
Och så till er Som hittat hit Till min blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar