söndag 30 juni 2013

ÅTERVÄNDARBLANDNING

Sååååååå är då min dator..DEN med mer fart i ..fixad
Sonen har med erfarenhetens ögon och fingrar.. gått igenom den
Bloggvilan har varit välbehövlig..på många olika sätt å vis
Dagarna har varit uppbokade..och tiden har haft mig i sitt våld

Tänk ändå vad MYCKET som hunnit hända i naturen
under mitt bortfall härifrån.. i den snabba växlingen mellan vår och sommar
Ena dagen småkylig..från att till nästa.. bli rekordvarm
Och med en grönska som totalt exploderade ut.. framför mina ögon
Flugorna ..dom som dök upp vid första värmetillslaget
Försvann då kylan återvände
Och bara några enstaka har återvänt vid det andra värmetillslaget
Men desto fler..MER mygg och knott har dykt upp OCH bromsen

Då sonen och Elin var här..passade vi naturligtvis på att pröva vår fiskelycka
NOG nappade det och nog drog vi upp några ..
av alla de småtjuvar..som man ändå inte kan annat ÄN beundra
för deras otroliga skicklighet.. att UTAN att fastna..käka upp masken
Sonen fick dock en hyfsat stor röding
Som han inom en minut hade lagt upp en bild på
På facebok..tekniken funkar bra HÄR ute i vildmarkerna

Så har det varit LOPPIS..efter Västanfjällets slingriga vägar
Här och där i byarna efter vägen har det dykt upp loppistånd
I vår by Grannäs var det tre loppis
I grannbyn Mjössjöby ..var det två.. tror jag
Vi besökte inte alla..
Några fina fynd gjorde jag ..i Grannäs stationära loppis
I det bortre..hemma på Britts gård..fyndade jag två lastbilar ..till barnbarnen
Och uppe i byn hade Aina och Rune sitt tillhåll
Där hittade jag en större gammal "matkorg" med lock..är svag för korgar
och så lite annat smått och gott till barnbarnen hittade jag där
I Mjössjöby fyndade jag ett gäng dessertglasfat för en billig peng
Där stannade vi till och köpte oss våfflor
med grädde och jordgubbs eller hjortronsylt... mmmmm

Så har min omtänksamma hyresvärd..efter lite gnäll från min sida
om att grus och lera gillade att hänga med tassar och skor IN i huset

Lagt ut en heltäckningsmatta uppöver gångvägen till huset
Visserligen blev det inte någon röd matta..att gå på
utan en vit
ni vet enkelhetens färg ..liksom översinnlighetens och fulländningens
ljus,solen och luften. Inte illa att få vandra på en sån matta

Idag var det Siv och jag som skulle ansvara för loppiset
Som i år har öppet på Söndagar mellan 12-16
Men även Sonja och Tommy dök upp.. med nya prylar,för sugna loppisbesökare
Fika på altan gjorde vi
till tonerna av fåren å lammens bräkande å altangästernas röster

Hoppas ALLT är bra med er alla och att dagarna tagit å tar VÄL hand om er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar