fredag 5 juli 2013

BERIKANDE BESÖK AV OLIKA SLAG


Det ÄR hemtrevligt småmysigt med svalornas närflygande sällskap
Där jag sitter på bron och dricker mitt kaffe
och blickar ut över den nygrusade uppfarten


Den vita heltäckningsmattan är nu ett minne blott

Då lastbilen varit förbi och täckt över den ..med ett tjockt grustäcke

En lastbil som är stationerad i grannbyn Karlsbäck och körs av Kalle..
som är ägare av denna vackra bild
En bild "ditmålad" ..av han med skickligheternas händer ni vet
http://hotpaintart.com/home.htm

Så stundar GRANNÄSDAGEN som infaller lördagen den 13/6
DIT ni ALLA är VÄLKOMNA
Mycket arbete ligger bakom.. innan festligheterna kan ta vid
Först förberedelsesamtalen OM vad som skall göras och vilka som skall göra vad
Städning och fixning av skolan där GRANNÄSDAGEN tar sin plats

Aina,Olga,Siv och Sonja..ägnade en HEL dag åt tunnbrödsbakning

För att gästerna/besökarna skall få åtnjuta denna läckerhet
Några bakar annat

Dagen innan skall det stora partytältet sättas upp
och bord och stolar skall flyttas ut
Dagen D..då skall tunnbröden fyllas med sitt innehåll
och koppar och fat skall ta sin plats
Dom gör det BRA GRANNÄSBORNA..som varje år fixar till DENNA TREVLIGA fest

Min närvaros insats har inte ÄN synts till..av olika anledningar
Men..det återstår än några dagar av förberedelser..så jag hoppas
Att även jag kan göra lite nytta

Döttrar och barnbarn har varit här
Vi har firat äldsta barnbarnets sexårsdag
och 4 åringen gav mig ett rejält värmepåslag
Då vi satt och läste en bok..säger han plötsligt
"mormor jag är nästan kär i dig"
Finns det någon vackrare att få höra ..än de orden

Önskar er ALLA många välmående dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar