onsdag 31 juli 2013

HALLONPLOCK I BLÖTA SNÅR


Igår eftermiddag dök Siv upp..hon tänkte sig ut i skogen
För att söka efter hallon
Och jag hängde på
I farten hann jag inte tänka på att ta med kameran
Och skall sanningen fram, och det skall den ju alltid ,SÅ tänkte jag inte alls
Jag bara greppade hinken och stoppade mobilen i fickan..det var allt

Efter en stenig grusväg ..en bra bit in i "vildmarken"
Hittade vi så ett hallonsnår.. med fina hallon
Regnet hängde i luften,och släppte bara ifrån sig några försiktiga stänk
MEN det hade regnat och det blöta FICK vi känna av
Det hade stannat kvar i hallonsnåret
och jag blev blöt, blötare än blötast
Och fick d¨å inse.. att det var fler saker som jag borde ha tänkt på
då jag VET hur det är.. HUR snabbt vädret kan ändra sig
men inte ens DEN tanken hann jag med i hastigheten
Som vettiga kläder..som jag FAKTISKT.. är bra på att i vanliga fall
ha en FRAMFÖRHÅLLNING till..då skogen är vidsträckt och långt bort från storvägar
Nu stod jag där i snåret.. i bara skjortan..genomblöt

Vad är det dom säger
"Det man inte har i huvet..får kroppen lida av

Den medhavda hinken fyllde jag med goddoftande fina hallon'
När Siv sen startade bilen för hemfärd..så pep den
OCH REGNET dök upp
och det var Ca 6 km att gå ,för att komma fram till storvägen
TUR var det ATT jag kom ihåg att ta ned mobilen..så vi kunde få hjälp
Riddarna i nöden ..Doren och kjell dök upp
Nu var det inget större fel med bilen..men då man inte VET
Så är det bättre att ta det säkra före det osäkra
Bilen tog os sen..tryggt hem
Och jag var snabb.. in i den varma duschen
Torra klädet på det och en kopp ingefärste..så kändes livet VÄLDIGT behagligt
Och med TANKAR på burkarna med hallon..
som jag stoppat i frysen.. HELT underbart
Påpekas bör att jag gillar regn.. att vistas ute då..men inte så länge

Önskar ER alla en riktigt behaglig morgon..dag

HÄR regnade det..när jag gick ut kl 4 och gör så än

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar