onsdag 24 juli 2013

SOMMARVÄRMENS ÅTERKOMST



Nu har den kommit tillbaka SOMMARVÄRMEN
Så nu vaknar jag ..automatisk strax efter 3
Märkligt det där med uppvaknandet
När den höstlika sommaren dök upp och höll sig kvar..ett tag
Sov jag till halv sex.. automatiskt..och jag trodde det skulle bestå
Den senare uppvakningstiden MEN den varade bara några få dagar
Så den naturlig vädertidsinställningsmekanism hakade upp sig

i morse... och i shorts, tog jag min tur i skogen med hundarna
Det var länge sedan som mina ben hade någon lust att kliva utanför långbyxorna
Men nu dyker värmen upp MYCKET tidigare OCH med den blodsugarna
Så klockan 8 ville hästarna in för att få en stunds avkoppling från attackerna

Önskar er ALLA en HELT underbar dag



2 kommentarer:

  1. Låter så rofyllt och mysigt med naturen och
    det där med att vakna tidigt ja det känner jag också igen Men nu kanske det även varit månen som skojat med vår sömn eftersom det ju varit en kraftfull fullmåne!
    önskar er en riktigt fin fortsättning på sommaren
    kram från Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina Mmm det ÄR mysigt och rogivande En väldigt kraftfull och färgad måne,lyste upp kvällshimmelen igår magiskt vacker. SOMNA hade jag svårt att göra MEN vaknade liks ändå kvart över tre Sova kan jag ju göra sen..NÄR jag vill och det är det inte alla som kan eller har möjlighet till..Som singel styr man ju över sin egen tid :0) Nån fördel skall man ju ha av att vara det Önskar DIG detsamma Kram

    SvaraRadera