lördag 20 juli 2013

ETT BESÖK I MJÖSSJÖBYs NEDLAGDA LANTHANDEL

Så har dottern och jag.. tillsammans med "närmestgranna" varit på besök i grannbyn MJÖSSJÖBY

Som hade loppis i den gamla nedlagda lanthandeln med grejjer av alla de slag
från en tid som försvunnit

I fjol hann jag inte med att göra några fynd FÖR den dagen var åxå GRANNÄS loppis öppet
Där jag och Siv stod för ruljansen just den dagen
Och jag minns hur vädret var ifjol,vid samma tid..DÅ VAR DET SOMMAR
Vill nästan inte ta orden i min mun..Men det känns väldigt "höstlikt ute
Med ett småruggigt väder,regn och en temperatur på ca 13 grader..
kryper obönhörligen den känslan in i kropp och sinne

Vad jag köpte? En alldeles speciell KORG,två barnböcker och en fin ljuslyckta

Som jag har tänt och ger lite myskänsla i det småruggiga

Önskar er ALLA en TREVLIG HELG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar