onsdag 17 juli 2013

TACK CUMULUS för DENNA historia SOM jag knyckte av DIG

Hälsade på en av mina äldsta bloggvänner.. INTE i ålder mätt
Utan från tiden i bloggandets början på SPACET,som nu inte finns längre
Hon som öppnade upp mina ögon,så jag fick syn på delar av mig
Som jag aldrig sett tidigare..vilket gav mig en rejäl spark FRAMÅT i mitt liv
Vi har aldrig träffats
Men har kontakt ändå Även om vi inte skriver till varandra FINNS hon där
Inristad och VÄL bevarad i mitt minnesskafferi
När jag besökte hennes blogg

hittade jag DEN HÄR historien
Det är så med mig..
jaa ni har ju läst i tidigare blogginlägg
om orsaken till det som kallas glömska
Att när jag skulle berätta historien för FLOTTFARARNA
Hade en del ord gömt sig SÅ av HELA historien
Fattades de ord till slutpoängen..jag hade roligt och tyckte den var bra
FÖR jag KOM ju IHÅG ..POÄNGEN
Men flottfararna kände ju inte till den..
så HÄR kommer historien i sin HELHET

En man och en kvinna var på semester
Efter middagen ville maken ta en tupplur
Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön
Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt
Han stannar bredvid kvinnan och säger:
God morgon, frun! Vad gör ni?
Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, Syns inte det?)

Det är fiskebegränsning här, informerar han.

Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.

Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst
Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.

För att jag läser? svarar hon tvivlande.
Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.

Men jag fiskar ju inte, jag läser.

Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst
Jag måste ta med dig in till stationen.

Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.

Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.

Det är sant, men du har utrustning till det
Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.
Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.

SLUTSATS: Argumentera aldrig med en kvinna som läser. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt.

Önskar er ALLA en MINNESVÄRD DAG

2 kommentarer:

  1. Ja, den är bra. Hörde den första gången av din kusin L!
    Önskar er en bra dag, borta på fingermyran!

    SvaraRadera
  2. Hmm och du har inte berättat den för mig!
    Nää jag vet..hur skulle du ha hunnit med den "inbromsningen" Du som har full fart på både fötter och tankar i ditt framförhållningslopp :0) Kram

    SvaraRadera