torsdag 18 mars 2010

Baka ,baka liten kaka..


Nu sprider sig de allra ljuvligaste dofter
i huset alla rum
Oavsett om brödet blir gott eller ej
Så bär dofterna med sig en skön känsla och värme

Som varandes en slarvmaja, på att laga mig mat
Då det är så mycket annat som hägrar där utanför
Så har brödet blivit min räddning Till att orka
Hinna med allt det jag gillar
medans ljuset håller sig kvar därute
Då är vedspisen.Stekpannan Och massor av nyttiga ingredienser
Det som ger mig kraft och energi för dagen
Har insett att Då när jag nu ändå är som jag är
Så går det ju faktiskt att få till ett näringsriktigt bröd
Snabbt och enkelt
För att spara in så mycket som möjligt Av värdefull tid
Här är dagens ingredienser
Man tager en liten dutt av det ena Lite mer av det andra
Och mest av mjölet
Vatten,jäst,liiite sirap,salt,riven morot, lite mysli,rapsolja
nyponpulver,vetegroddar och så rågsikt
Sätter gjutjärnsstekpannan på den varma vedspisen
Inom några minuter På varje sida
Är brödet klart för att ätas med det man behagar på
En SMAKRIK dag önskar jag er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar