fredag 5 mars 2010

Vårkänningar




När jag öppnade upp dörren I tidig morgon
Möttes vi av en underbar vårluft, och ett vackert ljussken,fåglars sång
och en värme,som omslöt oss

Efter ha släppt ut Kajsa i hagen
Som raskt förflyttade sig Till grinden mot kompisens hage
Fortsatte jag och hundarna ut till skogen
Ljuset kommer allt tidigare Mörkret allt senare
Nog är det bra mysigt Så vidunderligt härligt vackert
När man börjar se,känna och ana vårens begynnande ankomst
Särskilt, efter denna kalla och snörika vinter
som knyckt så mycke energi och kraft
Kan man inte annat än känna STOR förväntansglädje
Nu när allt och alla skall börja vakna upp
Ur dvalor och vintervila Vi Alla växter och djur
HÄRLIGT

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Ni verkar ha det rätt underbart :)

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym..Mmm vi har det underbart
    Om än jag vaknar till ynkas klagande.Behöver jag bara öppna upp ytterdörren ,så slår livets dofter emot mig Och klagan tar sitt pack och pack Och jag ser ibland inte till den på flera dar := ) Kram

    SvaraRadera