söndag 26 februari 2012

BYATRÄFF


(Här står de snabba rollsarna parkerade)

Idag..Söndag kl 11..träffades vi byssbor
hemma hos Christina o Jan




För byns årliga möte och planering
Av olika arrangemang
Småfix, städning o reparationer
av skolan ,rastplatser m.m m.m
Så blev det omval av samtaliga i styrelsen

När jag sitter där o kikar på dagordningen
Så tänker jag med beundran..och stolthet
Att i denna lilla by..där jag numer bor
med ca 15 bofasta..fixar man allt detta
TILLSAMMANS
Så ni förstår ju
Att sammanhållningen och engagemanget
måste vara stort o starkt
För allt detta skall kunna genomföras..som
Semelfest..i Malbergstugan
Sen är det GRANNÄSDAGEN i skolan
I år firar dessutom Grannäs 250 år

Sen är det en byautflykt
I år tänkt till en gammal boplats en bit härifrån
Det skall bli spännande

Sen blir det surtrömmingsfest
Och så till sist älgfesten

Så avslutades årsmötet, med smörgåstårta
av 2 olika sorter,som Christina o hennes familj fixat till

Lika goda båda två..så jag och många med mig

tog en bit av varje
PÅ det en morotskaka som Gun bakat


Sune hittade sig en bra plats efter fikat
Dit nog många hade sin håg.. ler

Ni må tro sen.. att det känndes
när jag böjde mig ner för att ta på mig kängorna
Och jag hörde fler pusstar.. än min
När vi samlades i hallen för påklädning å hemfärd

TACK Christina o jan
Det blev mycke göra för er

2 kommentarer:

  1. Hej.
    En bra sammanfattning på vårt årsmöte för föreningarna Grannäs Byastugeförening och Bagarstugeföreningen.Vilka tårtor!!!
    / Sonia

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Sonja..mm vilka goda tårtor
    Bagarstugeföreningen ..de glömnde jag nämna En oxå så viktig detalj..att vi alla i byn kan hålla till och baka vårt tunnbröd i byns bagarstuga..har ju byn sett till att fixa ATT det finns en bagarstuga Där jag själv varit med Olga o Siv och fått en viss träning i "spad å kaveltekniken ..ha de GOTT

    SvaraRadera