lördag 29 december 2012

OERFARENHETENS OMDANING




Ett nytt år..2013
står och stampar utanför dörren
Lite vemodsfyllt är det..att ta avsked
Av det år som nu tänker lämna oss
Som det oftast är.. när något avslutas
Samtidigt..
som det nya året känns spännande och förhoppningsfullt
att gå in i
Ett HELT NYTT OANVÄNT..


I media är det årskrönikor
över vad som hänt i världen.. nära och långt borta
Jag gör en egen årskrönika
över vad som hänt åxå i mitt liv
Ibland pillrar jag mig iväg flera år bakåt i tiden
För att göra något specifikt eftersök

Tror det är nyttigt..för vidare framåtgång
för att inte stå stilla och stampa på samma fläck
Att låta strålkastarljuset
få svepa över det år som gott

Som alltid är det blandad kompott
Gamla mönster som upprepas
Om än med allt svagare konturer
Nya lärdomar som ibland påtvingats mig
av uppkomna situationer
Som när oerfarenheternas fumliga händer
och grumliga tankar..
fått mig att utbrista..
"ATT JAG INTE TÄNKT/KOMMIT PÅ DET TIDIGARE'
Men så är det ju
när erfarenheten tar hand om oerfarenheten
Och gör den till en medveten tanke
NU vet jag mer om det jag inte visste igår
Sicken en tur det då är..att man LÄR sig någonting'
För någonting.. är bättre.. än ingenting

Hoppas dagen tar VÄL hand om er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar