onsdag 27 februari 2013

DÅNANDE SNÖMASSOR

Det har DÅNAT i natt och det DÅNAR än
Det har levt om och lever om..så in i vassen
när snönmassorna lämnade/lämmnar taken
Biggles bryr sig inte
Men den svarta tuffingen..åtminstone om han får säga det själv
Skakade och ville upp och sova i min säng i natt
Han ÄR skotträdd..det kan förklara lite av saken
Han fattar nog inte vad som händer..då det bullrar och dånar
Då..när snömassorna åker iväg och landar på marken
men det får honom att bli rädd
Och det låter ju lite läskigt förstår jag
Då huset skakar.. av kraften
Om man inte vet vad det är frågan om
Så han fick ligga i sängen
Och vart jag än sen gick/går följer han mig som en skugga
Liiite kan jag allt känna igen mig..som när åskan går
Ljummen är luften..det är 3 plusgrader
OCH stora snötjok har nu lagt sig
där jag INTE vill...framför ladugårdsporten

Har forslat bort en del
Tar resten SEN ..pö om pö ni vet
Nu när hästarna är på plats i hagen..hägrar kaffet för mig
Tror jag intar det UTE på brotrappan
och insuper den HÄRLIGA vårmorgonen
Finns INGET
Som gör mig mer berusad..LIVSberusad..ÄN
Att möta upp morgon-dagen

Önskar er ALLA en toppendag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar