söndag 17 februari 2013

FÄRGSÄTTARE och BORTTAPPAD

Så har helgens FÄRGSÄTTARE åkt
och lämnat kvar...sina omtankars penseldrag

För några dagar sedan
Sååå hände sig.. att min mobil försvann
Det gör den någon gång då och då
Men oftast..finns den då att hitta.. inomhus
Men så icke denna gång
När man tappar något..springer tankarna omkring
För att leta efter minnesfästen
Så gjorde de och denna gång
Det enda jag kom på var..att när jag pratade med min yngsta dotter
på skogsturen med mina hundar
fick jag syn på..ute på stora vägen..en människa
Så jag skulle SNABBT koppla hundarna
så någonstans efter skogsvägen..trodde jag att mobilen skulle finnas
den som snön nu åter.. hade lagt sitt duniga täcke över

MOTION fick jag i överflöd..där jag sprang omkring och letade
och påtagligt fick känna på frånvaron av en nödvändig kontakt
Då två av barnen skulle komma och så Elin
Och det var en del att förhandla om..TUR tänkte jag då
att jag har datorn..MEN så strulade den först
DÅ fick jag verkligen känna av..min sårbarhets vana
Men när väl den akuta stressen lagt sig
Började tankarna åter att cirkulera
Utan något stresstopp..och jag tänkte "SO WHAT"
Det här blir/är ju ett nyttigt tillkommande..
Att få känna på..och lära sig något av

Mobilen..den hittade HÄSTARNA först
För när jag kröp under hagtråden.. fick jag inse DÅ
att den föll ur min ficka
JACKfickan DÄR jag aldrig annars stoppar den..DÅ jag VET
Men i koppladets hetta.. stoppade jag den närmast till

INTE såg den mycket ut för världen MIN MOBIL
Då hästarna tagit VÄL hand om den
Förmodligen ringde den där i hagen åtskilliga ggr
och Kajsa tänkte nog svara
Men turligt nog var minneskortet intakt
Så av färgsättarna fick jag en ny mobil
MED en mycket tydligare och bättre "ruta"
Så nu behöver jag inte stoppa på mig glasögonen för att se
DET ni..nu slipper jag få fler enögon

GOD middag bjöd mina glädjespridare på
Med vin därtill och en GOD och FIN tårta
Nu skulle det varit en bild på den
HÄR

Grrrrrrrrrr..men dom har ändrat..FÖRÄNDRAT
Det här med bildöverforingen..jag får det INTE att funka

Önskar er alla en GOD Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar