tisdag 5 februari 2013

JUBELTONER

JIiiipiiiiiiiii
Friheten... ligger öppen..framför mig
Att kunna GÅ..i skogen på upplogad skogsväg
Med alla mina djur
Jäklarns vad härligt det känns
Att kunna göra..det jag vill.. NÄR jag vill
Utan att bromsas upp av bristen på framkomlighet

Det ÄR nämligen så.. att en traktor är igång nu
och plogar upp skogsvägen
bara min upptrampade stig..och skotrarnas färdvägar
syns där jag går..
Förmodligen är det någon skogsaverkning på G
Sicken en tur för mig
För i morse..var det snöpulsning som gällde
Då MER snö har kommit
Så ni må tro... att jag jublar

Önskar er en frödjefull fortsättning på dagen
Och en GOD natt..när ni hittar åt era sängar

2 kommentarer:

  1. Vänta inte på den stora lyckan, så att du missar den lilla..
    Önskar dig en härlig dag..
    Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Den lilla lyckan..fångar jag varje dag
    Den gör mina fötter ..lätta att gå på
    och får mig att le..även när dagens börda är är tung
    Trevligt att höra ifrån dig..det ger mig åxå en lyckokänsla Kram

    SvaraRadera