lördag 2 februari 2013

PÅ RESANDE FOT MED ÄLG-UTSIKT å VÅRKÄNNINGAR

GOD lördagsmorgon

Igår... när jag tog plats i Nybergsbussen
Till Bjurholm.. där byte av buss ägde rum
För vidare färd mot Umeå..
Njaaa inte riktigt ända fram
Någon mil hitanför ..plockade min äldsta dotter upp mig
För ytterligare någon mil..hem till min tvillingsysters

mysiga och varmt ombonade hus
Vi träffs ju inte så ofta numer
Så jag såg verkligen fram emot att få träffa henne
Samt att få umgås åxå med min dotter

Som alltid hade vi mycket att prata om
Om livet små och stora händelser och skeenden
och så djur förstås
Med mig hade jag Norrfors bageris CITRONbiskvier
Vars smak..föll MER än väl ut
även i min systers och dotters munnar
Varken jag eller min syster gillar biskvier..men dessa
Mmmmmmmmmmmmmmm..vad dom är goda
Så nu lär jag få köpa med mig
dom fler gånger
Nu vet du det NORRFORSBAGARN

Men nu kommer jag till det
Som jag glömde fullfölja i min övre text

Att på vägen MOT Bjurholm..fick vi se 5 älgar
Två låg nere vi sjöns strandkant..några var i rörelse
någon i fullt språng från vägkanten..upp mot "läggdan"
Var ståtliga och vackra de är
När jag och alla de andra som åkte i bussen fick se dom
kännde vi nog alla av spänningsglädjen
Från skolbarnen som åkte med ..hördes den

Här känns det nu som om våren vore på besök
Förstår att det bara är tillfälligt
Så jag tänker ta väl vara på besöket och njuuuta av det

Önskar er alla en lika skön och vårlik dag

2 kommentarer:

  1. Ja, våren är på väg och ljuset har återkommit -det gör att man går med lättare steg (dock inte på morgonen...) ;-)
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. :0) Nää ..det förstår jag..då sker ju vårt vaktombyte Ha de GOTT..å du.. var rädd OM dig

    SvaraRadera