onsdag 30 januari 2013

BLOCKFLÖJTsSPELANDE HÄST

Lite då och då
Ger jag mina hästar några nya utmaningar och lekar
Som varierar lite ..allt efter fantasi och ork

Som nu i går..på förmiddagen ..när jag gick in i hagen
och spelade på en blockflöjt

Jupiter är den som är kavatast..han står kvar
om än lite trevande i sina nosframsteg


Kajsa hon är ju flockledaren i hagen
Och därför ÄN mer försiktig
Men hon kommer fram.. när jag ber henne

OCH då ..gav hon mig en rejäl skrattfylla
För när hon nosandes på blockflöjten
Som jag vänt på ..med blåsmunstycket.. mot henne
fick hon fram toner.. med sitt snabba flåsande
Som hästar gör.. när de skall utforska det främmande
Hennes egen förvånande min..var obetalbar
Hon kanske själv gillade det hon hörde
För hon provade.. mer än en gång
Och vem vet .. hon kanske har en musikalisk ådra

Djuren ger mig ALLTID någon gång per dag..
en rejäl skrattomgång

Och vet ni vad ..jag tror faktiskt att dom gillar
När dom får mig... att brista ut i skratt
Det ÄR i alla fall vad jag tror..helt säkert
Lika säkert ..som jag önskar er ALLA en SKRATTbeRIKande upplevelse-dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar