fredag 25 januari 2013

VITAMINKICK

Nu har min påse med nyponpulver anlänt
Ett pulver som GER mig.. OCH mina djur
RIKLIGT med vitaminee..och håller immunförsvaret alert

För även hästarna och hundarna får sin lilla dos

Kopierat från ..http://www.immunshop.se/
därifrån jag skickar efter mitt pulver

"Nyponet innehåller väldigt mycket C-vitamin.
Förr torkade man nypon till hästar
både för att höja immunförsvaret och förebygga förslitningsskador

Nyponet innehåller väldigt mycket vitamin C, och även höga halter av antioxidanterna betakaroten och flavonoider.

Betakaroten är en antioxidant som är ett förstadium
till A-vitamin. β-karoten-A skyddar mot solbränna
Man vet inte exakt hur hur betakaroten skyddar
men det kan bero på att antioxidanterna tar död
på dom fria radikaler som man får
när man vistas ute i solen.
Det finns studier som har visat att nypon
även innehåller lykopen samma antioxidant
som finns i tomater
Forskarna har även hittat
att nypon är en riktigt bra källa till folat

Nypon innehåller ca 40 ämnen bl a mycket bioflavonoider (t ex histidin och rutin), sk P-vitamin (befrämjar rejält C-vitaminupptaget), antioxidanter, aminosyror, omegasyror, betakarotener, koppar, kalcium, magnesium, zink, litium, bor, glukos, fluor, järn, kisel, vitamin K, E, B6, sulfater, kalium mm.
Förväxla inte nyponpulver med nyponsoppa som mest innehåller socker."

Känner ATT det ÄR bra för kroppen
Och mår kroppen bra..hänger själen på

Så vill jag önska er alla en TOPPENMYSIG helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar