torsdag 24 januari 2013

VÄRME UTTRYCK

God morgon..16 minus här i en mån-upplyst morgon
Med stjärnglitter
Och VARMA ..SKÖNA sockar att gå i
Nu när jag provat på ett tag .. att i alla väder
gå i mina ULLSOCKAR ..från WAHLMANS kläder
och dessutom tvättat dom
Så kan jag inte annat säga ..än att jag är HELnöjd
Suveräna strumpor som håller mina fötter varma OCH torra
och som dessutom klarar av
Att åka runt i tvättmaskinen..utan att
vare sig tappa formen eller värmekomforten
Har åxå köpt TUNNARE ullsockar..
att ha på mig när jag skall vara lite mer uppsnoffsad
och gå i lite mindre stövlar ..än dom till vardags
Men ändå inte vill frysa
Ni vet det där uttrycket
"att få lida pin för att bli fin"
som jag INTE gillar

Sen har jag den stora turen
Eller kanske mer ..förmånen att ha bussiga hyresvärdar
Då jag ..den billöse..blev utan spån
fick jag hjälp av min hyresvärd..att hämta hem ett lass
Varmt TACK Jan

Har kommit på ett knep..att få in allt spån
Så snabbt och effektivt som möjligt
Med hjälp av en lättare pressening
Drar jag in lasset
Det kräver inte allt för mycket av min kropp
OM jag pausar lite mellan av-lastningarna..
så kan jag lura nacken.. att vara lite tystare
Men DET är INTE det lättaste för någon som är van
och VILL göra färdigt på EN GÅNG..utan att pausa
Men nu ligger det där ..på sin plats ... spånet
Och ger mig en härlig tillfredsställande känsla
med sin existens

Livet ÄR fint.. för mig och djuren ..här i skogen
STORÄVEN..har allt mer lärt sig våra rutiner
Och syns till allt oftare och närmare
Han har ett gott självförtroende
Då han utmanar hundarna..med ett allt kortare avstånd

Önskar er ALLA många ljuvliga å fridsamma vinterdagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar