måndag 7 januari 2013

UPPVÄCKTA VÄRMEMINNEN av ett GÅRDSBESÖK

Var med Siv och Kjell på "turne"..bl.a till deras dotter
som till sammans med sin man
Bor i ett fantastiskt hus
En Västerbottensgård såklart..med alla sina olika djur
I februari tänker dom öppna sin gårdsbutik
Det kommer att bli spännande
Kännde hur minnenas varma strömmar, ilade genom min kropp
När jag fick se mig omkring och lyssna på deras tankegångar
Då jag själv burit på sådana drömmar en gång
I ett tidevarv
När jag började få upp ögonen
för den där enögda penningasynen
som med mygel och ohederlighet
fick styra och NU..i ÄN större skala styr
över storproducenternas produktsanning och moral
Känndes det nödvändigt då.. för mina barns skull
Att maten de skulle få i sig
var så färsk och äkta som det bara gick
Så nog är det roligt att det startas en GÅRDSBUTIK

Sörbölefårgård och gårdsbutik..heter den
och finns att läsa om på Facebook
Och deras adress är www.edeholt.se

Det där om vakteläggens nyttighet har jag skrivit om
Äggen som de säljer på gården
De mer fria hönornas ägg ..har en fin GUL färg
än dom
som rör sig i trånghetens stressburar
Det ÄR stor skillnad på äggen..även på smaken
Och det känns bättre att veta
HUR hönorna har det i sina liv

Dom HÄR ankäggen..kommer från deras gård

Innan vi åkte därifrån.. fick jag åxå en liten "insyn"
över alla de ullsaker, som hon tillverkat
Ja ni får själva gå in och kika..
Hur dom har det och vad hon/dom har på sin erbjudningsrepertoar
TACK..ni Sörbölebor.. tvåfotade som fyrfotade
med eller utan vingar
För ett inspirerande och trevligt besök på er gård
Och LYCKA TILL..med GÅRDSBUTIKEN

Önskar er ALLA
en inspirerande och värmebeständig dag

2 kommentarer:

  1. Hej Inger min fina vän..
    Vad roligt att se dig igen..Hoppas allt är bra med dig och hoppas du haft en fin jul och ett fint nyår..
    Ja visst skulle det vara underbart om världen var en fredlig plats och alla var rädda om varandra..Kanske kan det inträffa någon gång om vi alla hoppas på det..Önskar dig nu en härlig vecka..Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. God morgon Nicki..
    Det är bara bra med mig..Både jul å nyår bjöd mig på stor förnöjelses trevligherter..Hoppas detsamma för dig.Kram

    SvaraRadera