torsdag 10 januari 2013

LANDSBYGDSAUTOSTRADA å BLOGG-BORTFALL

Morgonen..var kl 4.. bärare av 3 minus
en mörk himmel.. som igår var STJÄRNKLAR
Och så en fint upplogad och bred gårdsplan..
för mina fötters promenenad...i den underbara gryningstimman
Det var min hyresvärd..som fixade till det i förrgår kväll
Vi har tur här i byn.. som har en stationär plogare
Gårdsplanen ser nu ut som en autostrada..det NI
Så är det att bo på landet..
man får lite andra synvinklar.. på saker och ting
Må ni alla få en UNDERBAR dag

En väldigt porträttlik bild av mig..
Där jag går fram i morgonens tysta gryningstimma "ler"

(Bloggandet har jag tagit ett snack med mig själv om
Att hålla mig ifrån lite mer
Och istället ta tag i det andra,som jag tänkt börja med
Två saker har det fått mig att inse
För det första... krävs en stor portion förståelse
för avvänjningen..att den får ta lite tid på sig
FÖR som med allt annat när man skall börja bryta mönster
och tankegångar...det invanda
Så har det man vill..två sidors starka viljor
Njaaa...det är nog fler Om jag tänker efter
Det andra är att inte ge sig själv så många löften
Man blir bara besviken då
när man inte kan hålla sig till det uppsatta målet
Så mindre tid blir det..men inte lika stort bortfall
som jag tänkt ut från början..
så därför skall jag INTE tänka ut så mycket
För jag har åxå insett
Att det är ju väldigt mysigt att sätta sig ner
Tillsammans med kaffemuggen..och Sobella
liggandes i den utdragna skrivbordslådan och skriva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar