söndag 8 december 2019

2 ADVENTS TANKEGÅNGAR

GOD morgon .
Tänkte på det - när jag i den tidiga morgontimmen gick ut till den heltäckande och vackert upplysande STJÄRNHIMMELEN
(för det är den på många sätt och vis - UPPLYSANDE )



UT till tystnaden som omslöt mig

Och så 10 minusgrader , som fick mig att inse att jag borde ha tagit på min vantarna
DOM som jag inte iddes leta åt
OCH jag tänkte att om jag bodde i stan
Så skulle jag nog aldrig , men i vart fall INTE mer än nödvändigt - kliva upp så tidigt.
För det skulle inte finnas något med en så stark dragningskraft som SKOGEN har.

ALLT det som finns här ,som så frikostigt fyller på mig med sitt livselixir



Härifrån skogen önskar jag er alla en sinnesmjuk och hänförande andra advent
(bilderna tagna 2015/16 vid samma tid )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar