torsdag 5 december 2019

FÄRDIGBORRAT


Igår på förmiddagen kilade jag över till min granne
För att kolla HUR långt borrarna hunnit ta sig ner i berget
Då bilvägen dit var SÅPHAL genade jag över åkern- som hade ett mer pålitligt underlag
Och jag tänkte i mitt stilla sinne. fast egentligen var det nog inte så stilla
på ALLA som måste ut på vägarna ..usch och fy
Väl framme hade de trevliga borrarna tagit sig ner i berget .Dit dom tänkt

Så nu skulle en vattenfylld slang ner..om jag nu inte minns helt fel .var det ???? meter
ALLTSÅ. Vilka idogt flitiga och skickliga borrare och vilken samverkan dom emellan
Det SÅG och tänkte jag på - att ER skulle jag tryggt och utan tvekan rekommendera

Men nog gör dom det bra
För det är ett blött, KALLT, skitigt, bullrigt arbete och många timmars jobb som ligger bakom
DET BLEV En nyttig livslärdom..om ytterligare en arbetsgrupp som jag INTE haft en aning om TIDIGARE
HUR deras arbete går till och vad som krävs av dom
fÖR som vanligt hann jag snika åt mig lite kunskaper -genom att FRÅGA

När dom SEN lämnade Grannäs under tidig eftermiddag -för vidare färd mot nya borrningar
Hoppades jag -att färden dit skulle gå bra -
För det är tunga fordon att hålla ordning på - särskilt i uppförsbackarna
DÅ det VAR DÅ och ÄR än VÄLDIGT halt efter vägarna

Och SOLEN orkade knappt hålla sig uppe - ovanför bergskammen
Men nog lyste den ändå med oförminskad och bländande kraft
En fin avslutning på dagen

Som NÄR kl var halv 4- bjöd på ytterligare en spektakulär ljus upplevelse

Härifrån skogen önskar jag er alla en strålande. befriande och lärorik Torsdag


2 kommentarer: