onsdag 11 december 2019

URLADDAT och SNÖSTORM

God morgon till gårdagen månbild kl 4 em.

Igår förmiddag - med 19 MINUSGRADER
Var det tänkt att jag skulle jag dra iväg till Bjurholm för att handla
Och det var min tur att köra..
Så motorvärmaren åkte i och kupévärmaren likaså
En kvart före avgången- när jag skulle starta bilen
Hände INGENTING - helt tomt var batteriet
Vad göra Min fisiga batteriladdare tål inte mer än högst 10 minus
Då kom hjälpen- min närmaste granne Kjell - med sin bautastora och Power fulla batteriladdare
OCH sen kom hans bror Sten med sin bil och hämtade upp mig och Kjell för en tur till Bjurholm
Och jag TÄNKTE Sicken en tur jag har som har vänner som er- HJÄRTLIGT TACK! .
OCH Just nu härjar ett riktigt BUS/SNÖOVÄDER utanför, som verkar tänkt stanna här HELA dagen.
Så ETT är då helt säkert och det är ATT jag VET vad jag har att göra idag

Härifrån skogen önskar jag er alla en BRA Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar