tisdag 1 november 2011

TIMMERAVERKNING o ISKROSSNING


Igår eftermiddag..var jag ute för att fotografera..
bäverns nyaverkning
Han verkar vara något ofokuserad...strategilös..
sett ur min synvinkel
För han hade påbörjat flera trädprojekt..utan att avsluta dom

Ett träd var nästan fallfärdigt
Kanske har sin egen strategi.. med sitt tänk
Eller så blev han skrämd...
Vad vet jag hur en bäver tänker...facineras gör jag dock
Av hans idoghet och kraftfulla tänders avverkningsgnagteknik
SEN
Kunde jag inte låta blii... och det kan jag aldrig
För när isen lagt sig som "fönsterglas över vattenpölarna

MÅSTE jag bara dit och trampa sönder den
Klirret..känslan..gillar jag
Har inte minsta betänklighet över mitt tilltag
Tvärtom..jag njuter...med en barnslig njutningsfull känsla
Som jag inte skäms det minsta över och inte heller tänker lägga band på
Man har inte roligare ÄN man själv gör sig
Och jag gillar.. att bjuda mig på "roligheter"

Biggles har ALDRIG VÅGAT..gå på isen ..han har bara blängt på mig
Och inte fattat vitsen alls
MEN igår..fick jag en annan sidoblick..som sa mig
Jaha..nu gör hon det IGEN.. får väl pröva jag oxå då

OCH det gjorde han...så nu har även Biggles.. efter låång tid
Fått smak på det här med iskrossning...

Önskar er ALLA med detta rikligt höstträdsblommande träd

en riktigt mysig och ROLIG dag

6 kommentarer:

  1. Hejsan.. Ja nu är det istider som väntar.. Här är fortfarande plusgrader så jag funderar på om det finns nya svampar i skogen. Vi har haft frostnätter ett par gånger men nu är det en vecka sen. Jag funderar på bäverns arbetssätt. Kanske den väntar att vindpusten gör sista jobbet- fäller trädet? Bävern fick ont i käkarna och orkade inte avsluta sitt jobb? ;-)
    Jag är en likadan isklirr-gillare, där ska det hoppas och trampas..
    Ha en skön vecka kramar/Raya

    SvaraRadera
  2. Tjena Raya :0) härligt med en likasinnad
    Skall upp på en höjd i skogen idag,med mina grannar..där utsikten över sjö och berg är storslagen Kaffetermosen får följa med Liksom det FINA vädret som gav temperaturen både ute och inombords ett extra glädjeskutt Hoppas du hittar dig några svampar Var ute i går för att leta efter det nyttiga kråkbäret Men frosten har sugit musten av dom Så det blev bara några att strö på gröten alldeles strax Må dagen ge dig det du behöver Kram

    SvaraRadera
  3. Hej inger ja du is har vi sett redan men i lindrig form lite is på bilen..Vet inte alls om jag ser fram emot massor av snö men kanske slipper vi i år..På vädret igår på nyheterna sa dom att det inte varit så här snöfattigt i Sverige vid den här tiden sen 1955..

    Men å andra sidan vill jag inte ha en grön jul heller men som sagt inte snö riktigt ännu..
    Och jag gillar samma sak som du och Biggles iskrossning ho hi ha en fin dag kram Nicki

    SvaraRadera
  4. GOD morgon Nicki....när vintern gjorde oss sällskap i fjol..minns det för jag hann inte fixa till den tänkta vinterhagen..det regnade och regnade och så kom kylan och förvandlade den fuktiga marken till IS..det är ljuvligt ute
    Idag blir det ingen iskrossning..idag blir det stan Vars gator och torg jag kommmer att trampa på Ha det BÄST Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Inger..
    Tittasr in för att önska dig en fin helg..Hoppas allt bra med dig..Kram Nicki

    SvaraRadera
  6. GOD morgon nicki ...Hoppas du får en fin avrundning på helgen Kram

    SvaraRadera