onsdag 9 november 2011

EN LYSANDE MORGON

Det kompakta mörkret,som blir
när de regntunga molnen skymmer ljuset från himmelen
har gjort...att pannlampan blivit en nödvändighet
på mina morgonturer i gryningstimman
MEN..i morse kunde jag lämna den otänd på mitt huvud


För stjärnorna lyste och månen..var HELtänd

Efter att ha släppt ut mina hästar
Tog jag kaffekoppen i ena handen.. smörgåsen i den andra
Och slog mig ner vid skogsbrynets kant
och lät morgonenergin omsluta mig och bara NJÖT av att vara i varat

Här ute... behövs inget ingångsmantra för att meditera
Det sköter naturen om
På sitt självklara ...alldeles naturliga sätt
lugnet..ron..varat...bara omfamnar dig
Naturen... har en otroligt läkande kraft

Önskar er Alla en lysande och kraftfull morgon-dag

2 kommentarer:

  1. Intet är som gryningen...... men bastubad är inte dumt heller!!

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..det ligger en viss riktighet i det du "säger :0) Må så gott var DU än är Kram

    SvaraRadera