tisdag 5 juni 2012

FLOCKLEDARE I ACTION

Igår ..sen eftermiddag..satte jag för

med tråd
infarten till huset

För att gräset skulle bli "klippt" av mina två självgående gräsklippare
Solen bjöd på värme..så jag tog plats uppe på biltaket
För att vara "utkik" ett tag

Det gillar hästarna..att jag är med dom och tar ett hållakollpass
Då kan dom lugnt ..i den förvissningen.. bara focusera på sin uppgift
ATT äta
Dels var det skönt att sitta däruppe
Lika skönt
som Kajsa tycker det är när jag tar fram plastlövkrattan
Då kommer hon direkt fram till mig och ställer sig

i possionen..redo för klining

Det är syrran som insisterade på att fota mig i action ...
Som ni ser .. har jag en ganska behaglig tillvaro
här i Grannäs
Och idag är det loppis igen ..mellan 12-16
I söndags var vi dit FÖR då var det jag som skulle vara DÄR
dels var det min tur att baka fikabrödet
Smaken var det inget fel på..men i någon skönhetstävling
platsar de inte
Tur har då jag .. som är omgärdad i denna by
av omtänkande människor
Då jag inte än är erfarenhetstidsvarm
när det gäller iordningställandet och öppnandet av loppiset
Blev jag överlycklig..när jag kom dit
att Aina satt fart på värmen i loppisstugan
och att oxå Gun,Christina och Sonja fanns där.. i förberedelsetagen


Syrran gjorde sina fynd..och HON liksom jag njöt
av tillvarons samvaro..med övriga loppisbesökare
Idag VET jag att det är Siv som bakar
Och att hon har med sig nykokt saft till försäljning
Så jag tänker vara på plats.. när loppiset öppnar
För jag vill inte missa att köpa mig en flaska eller två
Ni vet väl föresten om...att ni är hjärtligt välkomna hit
Till loppiset.. med en berikande samvaros upplevelse
och många fyndmed er hem i bagaget

Innan jag lämnar er för skogen
vill jag önska er alla en TOPPENDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar