tisdag 3 december 2013

DANSANDE MYSKÄNSLA


I morse när jag vaknade..
kändes det som om det vore en alldeles speciell dag ..som helg
Ni vet när man får i sig den DÄR speciella känslan
av en förväntans mysglädje
Inget särskilt är det på gång..vad jag då vet
Skulle vara det DÄR som jag inte VET då
Det där som bara dyker upp så där oförhappandes
och det gör det ju rätt ofta..
dyker upp ...det där oförhappandes

Fast jag har en aning om ..var känslan har sitt ursprung
För IGÅR var jag nämligen på stan och kutade med min son
Som hämtade upp mig vid busstationen

Tur vi är snabba på fötterna båda två
Så vi hann med både det ena och andra
Att åxå stanna av ..äta och samtala mellan tuggorna

Har ju inte så många timmar på mig.. Innan bussen tar mig hem

Hann åxå träffa min yngsta dotter
Vi tog en fika innan bussen skulle gå fem i två
kom gjorde jag ..tjugo i tio på morgonen
Så då förstår ni vidden
av att ha snabba fötter,vidöppna öron och en välsmord mun
för att hinna med allt man vill och önskar sig

Så det Är nog gårdagens påfyllning
som jag bär på och som får mig att känna som jag gör

Sen skickade sonen med mig en påse
Som jag naturligtvis INTE kunde vänta med att kika i
tills jag kom hem..utan så fort jag satt mig tillrätta i bussen
dök fingrarna ivrig ner i påsen
När jag sen ringde för att TACKA.. för hans omtankes överraskning
Så var det precis det han skrattandes sa

Det är blidväder ute nu
Och jag önskar er alla en riktig mysglädjesdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar