onsdag 4 december 2013

ROVDJURSSPÅR

I morse när jag och hundarna tog vår skogstur

Såg vi spår..stora spår med klor
där djuret gått fram ..på den lite snöiga och isbelagda ån

Dom var lite för små för en björns..
då skulle det varit en liten en i så fall
Den sover ju visserligen nu
Men som vädret var igår..med vårsol och plusgrader
Kunde ju någon tänkas lurva ut från sitt bo
Framlockad av solen

När jag och Siv lite senare gick ut i skogen
visade jag henne på spåren och hon trodde det var järven
Den trodde jag inte fanns här..
nu när jag vet det..har många frågetecken rätats ut

Experterna Doren och Kjell som jag följde med lite senare
UTAN någon av hundarna

För att fota avtrycken och lyssna på deras resonemang

Det är alltid intressant och givande..
som att Doren upptäckte mindre spår i spåren
Det verkade som om järven följde efter ett annat djur
Nu förstår jag hundarnas beteende..

Som jag sagt förut ..och jag säger det igen
Det händer alltid något spännande här i skogen

Önskar er alla en trevlig kväll och en god natts sömn
NÄR ni hittar åt era sängar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar