onsdag 4 december 2013

LEKFULL VÅR och PLUSGRADER och TREVNAD i KARLSBÄCK


Igår kändes det som om VÅREN var på besök
med SOL kom den...BLÅST och flera PLUSGRADER
En riktigt skön dag med andra ord
Men vädret hade dock en busig baksida ..det hann ställa det IGEN
med såphala väg och gångbanor.
Tänk hur man upplever saker och ting olika
Inte tänkte jag förr.. INNAN hästarna kom..så mycket på väder och ishalka
Nää det var ju sånt som kom och gick
Och inget som gick att styra eller göra något åt ändå
Det vet jag ju nu åxå..men jag håller MER koll NU
Och följer vädrets omslag...på vilket humör det är på
NÄR det dyker upp

Tänkte när jag gick ner till vägen..vid halv tolv tiden
där jag skulle bli upphämtad av Aina
För vidare färd till Karlsbäck..
då halkan fick mig att gå VÄLDIGT försiktigt
Att nu kommer nog inte Aina att vilja ut och köra
MEN se DÄR hade jag fel..hon dök upp vid avtalad tid
Med Olga och Göta... som redan var upplockade efter vägen

Väl framme i Karlsbäck blev vi bjudna på risgrynsgröt och skinksmörgåsar
och så sjöng vi några jul och adventsånger
TILL och MED jag sjöng..om än inte alla

Kristina sjöng med vacker stämma och talade med enkelhetens naturliga röst
Och gav oss med på färden..som alltid .. några tankeväckande ord

TACK..till er som ordnade till julegröt och kaffe
Och alla andra som var där
och bidrog till trevnaden
Och till Aina som plockade upp mig

Önskar er läsare en gemenskapens ljuvliga morgon-dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar