tisdag 4 november 2014

EN DAG I DEN STORA STADEN UMEÅ

GÅRDAGEN blev den med EN HÖJDARE
för jag var ute på vift med Grannäs folk & fä bloggaren Christina
tillika min hyresvärdinna och vän.. i den stora staden Umeå
Lite av varje hann vi med
Som först.. för min räkning... var ett tandläkarbesök inbokat
Efter det rullade bilen på till Granngården
där det finns en Thailändsk restaurang med ett variationsrikt buffé bord

Man har ju sina favoriter som man tar lite mer av
IBLAND lite för mycket för det ÄR så gott
Som friterad kyckling och några grytor med allehanda nyttigheter
och en smakrik kryddblandning i
Någon så smakrik att man blir snuvig och törsten blir påträngande
Det hör ju som INTE till vanligheterna med såna här besök
Så jag njöt i fulla drag..

Ett besök på polisstationen stod sen på tur för ett pass
Dom hade gjort om mycket och till det bättre ..sen jag var där sist
Nästa anhalt var till Göta här i byns dotter
Som är en skicklig hårfrisörska
Nog blev jag sugen på en hårförändring
när jag såg hur hon fixade till Christinas hår
Dom är lätträknade dom få gånger jag besökt en hårfrissa
under hela mitt liv
Håret har liksom fått nöja sig med tvättning och några egenklipp
när det behövts

K-rauta hade INTE det vi behövde..men vi köpte det vi INTE behövde
sånt som är gott

Där plockade vi åxå upp den gladlynta " LURVENTUSSEN"
Som skall vara hos mig en vecka..

Men jag måste till sist få säga det..
ATT det är något alldeles speciellt ändå ATT handla i BJURHOLM
Som JÄRNAFFÄREN där dom har det mesta som man behöver
Och har dom det inte TAR DOM HEM det
Plus den naturliga servicen dom tillhandahåller..gör att handlandet
ALLTID känns så uppfriskande härligt
Mig digga den där självklara naturligheten

En snabbis in till mysiga å vackra Karolinas kök gjorde vi
Hon bor där porlande vatten,ängar och skog har sitt viste

Han är snäll min gode granne Kjell
För i mörkret när vi kom hem..hade han tagit in mina hästar
Ni må tro det kändes skönt..
TACK Christina för en uppladdande dag i ditt trevliga sällskap
Tack åxå DU Kjell för din omtanke

Till er alla och alla andra önskar jag en uppfriskande och mysig dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar