torsdag 6 november 2014

SKOTTSPOLEN och QUVINTUSS i SAMSPRÅK


Strålande var gårdagen

Med gnistrande snö... som i ett sagolandskap

Hundarna gillade snön..
Särskilt "lurvtussen" som for som en skottspole mellan träd och diken
Och som en skugga efter Biggles..som är hans stora idol och lekkompis

Däremot är "lurvtussens tålamod VÄLDIGT snålt tilltaget
Då.. när han vill leka med Quvintuss som med stort självförtroende
kaxigt och utan rädsla ..spatserar omkring bland "the BIG boys"
för han vet precis hur han skall ta de stora killarna .. så liten han är
då gnäller Moltas .. i ett försök att få lite jagarfart på Quvintuss

vilket ju har precis motsatt effekt..än den Moltas vill uppnå
För Quvintuss står bara still och fräser..hörsammas INTE det
då tar han till "näven" och DÅ går Moltas undan

Som ni förstår.. tillför Dagarna med djuren mig stor glädje

Här är några bilder på de två kombattanterna i aktion

3 kommentarer:

  1. GOD morgon..min dator har lagt av ..och jag vet INTE när och OM den går att fixa till igen..så på obestämd tid kommer jag inte att ta mig ut på nätet och göra några inlägg Önskar er alla ALLT gott och väl Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Så tråkigt, saknar dina morgontidiga och magiska skogstankar.Kram

    SvaraRadera
  3. TACK anonym Vad trevligt att vara saknad..när jag inte är här Kram vem du nu än är

    SvaraRadera